lørdag den 4. september 2010

LP og Rally opvisning på Store Hestedag

I denne weekend er der Store Hestedag på Roskilde Dyrskue og i den forbindelse repræsenterer vi DKK på pladsen med nogle opvisninger lørdag og søndag med LP og Rally gennemgange. Becca og jeg er meldt til at deltage begge dage, ekstra træningsmulighed siger man jo ikke nej tak til!
Jeg kunne ikke få kørelejlighed, og da jeg så tjekkede afstanden på krak og fik den til ca. 2 km. besluttede jeg at Becca og jeg da bare kunne gå derud. Så vi traskede ellers afsted i dejligt vejr og fik hilst på en masse gøende schæferhunde ude i Schæferhundeklubben som ligger ikke langt fra vores nye lejlighed.

I dag stod den for mit vedkommende for fremvisning af stillingsskift (dæk/sid/dæk), fremsending samt frem/tilbagespring. Alle tre øvelser klarede Becca med bravour, dog efter lidt ballade ved springet ;)

Bagefter gik vi en rally begynderbane et par gange samt en øvet/ekspertbane. Udover det fik jeg trænet lidt ekstra fremsending med stå, apportering, en masse lineføring og stillingsskiftet dæk/stå. Hun er ved at være så dygtig nu at jeg kan stå lige foran hende og bede hende skifte fra dæk til stå. Min næste hund skal altså lære den bevægelse helt fra lille af!

Vi trænede også lidt rally da min "1,2,3 skridt bagud med hunden foran" ikke er særlig god, og på et tidspunkt er det da meningen vi skal op i Rally igen vi er jo i øvet nu.

Nu har jeg også en meget træt lille hund, men vi har da også lavet meget allerede.

I morgen står den på nogenlunde samme program, mandag er der lydighed i Albertslund, tirsdag agility, onsdag mit hvalpehold og torsdag er der mere lydighed ude i Jersie. Det er næsten for meget med alt den træning, og jeg har besluttet at afslutte agility efter denne sæson. Det er og bliver lydighed og rally der vægter hos mig.

Og så skal der ellers finpudses på LP1 programmet da jeg jo skal til prøve d. 18. og 19. september på hjemmebanen i Albertslund og vi skulle da gerne gøre os håb om at deltage i konkurrencen om årets LP-Sheltie.

Håber i alle har nydt sommeren og stadig holder humøret højt selvom vi er trådt ind i det køligere efterår nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar