fredag den 10. september 2010

Jeg er gået i hundene...

Bogstavelig talt.

Becca skal op i LP1 den 18. + 19. september i Albertslund. Der bliver trænet meget ivrigt til disse prøver, og ved siden af træner jeg ihærdigt på LP2 programmet. Min næseprøve er noget sjusk, men jeg kæmper og kæmper med den. Hun vil bare ikke aflevere i plads... Apporten i LP2 har hun til gengæld helt styr på, dog holder hun ikke apporten helt stille i munden.

Pt. træner jeg næseprøve ved at gøre næsepinden sjov for Becca. Jeg lader hende lege med pinden, kaster den ud og lader hende hente og bringe. Roser hende meget for så at komme i plads med pinden! Det har hjulpet, men der er langt endnu.

I går havde hun 5-6 flotte udløb til midten af feltet - HELT UDEN TARGET! Så dén øvelse er snart på plads. Jeg havde lidt svært ved at få armene ned bagefter... :o)

Om 6 eller 8 uger (alt efter om jeg vælger Sofies tricolortæve, eller en Ulrikkehvalp) ja så bliver der travlt! Der træner jeg stadig lydighed med Becca i Jersie, jeg skal være instruktør på mit eget hvalpehold og den lille nye skal da også starte op med lydighed. Men jeg elsker hvert sekund med min hund og klikker i hånden.

Samtidig med at jeg har fået mere på hundefronten er jeg også sat op i timer på arbejdet, så det er om at få det hele til at fungere. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar