onsdag den 15. september 2010

Ak den næseprøve

Næseprøven er min største bekymring for tiden. Becca udviser dæmpende signaler når vi træner den, og det er ikke godt. Jeg er begyndt at lege med næsepinden med hende for at gøre den sjov. Og det har da hjulpet lidt.

I min søgen efter hjælp faldt jeg over denne artikel fra Hund og Træning som jeg bestemt synes er værd at læse http://www.hundogtraening.dk/magasin/artikler/naeseprove/naeseprove.htm

Jeg har nu sat nye kriterier for indlæring af næseprøven:
Søgedelen skal forstærkes så hun synes det er sjovt at gå ud og markere den rigtige.
Apportdelen sættes lidt i bero, da jeg fokuserer på at få en hund der er glad ved at gå ud og søge.

Når søgedelen fungerer og hun ikke længere laver dæmpende signaler, sætter jeg en apportdel på.

Jeg når nok ikke at træne det så meget inden prøverne i Albertslund her i weekenden, men vi må se.

1 kommentar:

  1. Hov - troede lige du havde skrevet min blog
    :-)), det er jo præcis det samme problem med Django. (Mon det ligger i generne fra Elverlamshuset??? Du må hellere sige til Lotte at hun skal begynde at træne Laura med det samme.... Jeg skal da lige have tjekket den artikel, når jeg kommer hjem i aften!

    SvarSlet