søndag den 3. oktober 2010

Besøg hos Lotte og Kurt samt lidt om mine LP-planer


Her er hun så, den lille skønhed 3 uger + 1 dag.
I dag har været en lang, men dejlig dag. Jeg lagde dagen ud med en smule lydighedstræning af Becca. Tog bl.a. mit nye lydighedsfelt i brug og fik nogle pæne udløb. Det blev også til træning af stillingsskiftet som næsten er på plads nu, stå/sid under gang, apport og indkald fra dæk. Alle øvelser med fine resultater så jeg var meget tilfreds da jeg afsluttede træningen.

11.15 hentede mor mig på adressen, vi byttede plads i bilen og satte næserne mod Lotte og Kurt i Lumsås hvor der skulle klappes hundehvalp :o) Hun er kun 3 uger gammel, så det meste af tiden går med at sove, men jeg fik da nusset og taget nogle billeder. Og hun er bare skøn skal det lige siges. SÅ flot i den blå farve og indtil videre sat rigtig godt sammen. Hun skal nok blive en lille charmetrold.

Maria og Leif var taget hele turen over fra Bornholm for at se hvalp og for at Maria og jeg kunne mødes og snakke lidt. Det var bare rigtig hyggeligt at se dem begge igen. Det meste af tiden foregik dog hos Sofies og Rosas lidt ældre hvalpe, dem var der godt nok gang i - når de altså ikke sov ;)

...

På LP-fronten er der sket det, at jeg har besluttet at lægge LP1 på hylden med Becca, og tage hul på LP2. Første officielle prøve bliver den 16. Oktober i Køge. Der er 13 dage til at få de sidste småting på plads, bl.a. fremsending og stillingsskiftet. Vi arbejder på højtryk, men i et tempo så Becca stadig synes det er en fest at træne. Sådan vil jeg gerne prioritere min træning. Er der en øvelse der ikke er sjov, ændrer jeg træningsmetode for at få arbejdet glæden ind igen. Træningen skal, synes jeg, være evig sjov for hunden - så når man længst. :)

Så har jeg som noget helt nyt meldt mig til et HTM og Freestyle kursus den 8.1.2011 med Anja Christiansen og Sofie Eggert Hjorth som instruktører. Det skal nok blive spændende, og som sagt, meget nyt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar