søndag den 31. oktober 2010

Afslutning på efterårets LP-hold i Albertslund

Denne dejlige søndag har stået i hundens tegn - som den jo egentlig plejer. Denne søndag dog med afsluttende lydighedsprøver i Albertslund.

Becca og jeg var tilmeldt LP2, vores 2. prøve i denne klasse. Vores kriterier for prøven var således:
1. En glad hund.
2. En rolig, kontrolleret fører der ikke er angrebet af prøveangst.
3. Minimum 180 point, et kriterie sat efter vores sidste LP2, og som jeg synes var rimeligt.

 Særlig vægt havde jeg på de førerfejl jeg lavede sidst, såsom at klarmelde uden at have fokus på hunden, hvilket i Køge resulterede i en knaldapportering og til min generalprøve i Sydkystens Hundeskole kostede det næseprøven da Becca tyvstartede.

Og hvordan gik det så?
Herunder resultatet med mine egne kommentarer til hver øvelse.

Fællesdæk: 10 - som sædvanlig ingen problemer, god ro og orden.
Fri ved fod: 7 - Becca troede hun skulle sendes til feltet og sprang fremad som en raket da jeg satte i bevægelse. Fik dog kaldt hende tilbage på plads, men en meget glad og ivrig hund resulterede i et par kænguruspring under følge. 4 skævsidninger under vendinger og toskridtsøvelser. Ikke vores bedste fri ved fod, men en super glad Becca.
Frem og tilbagespring: 10
Apportering: 9 - lille skæv plads ved afslutning, ellers en super fin apportering.
Stå-sid: 10
Fremsending med stå: 10 - SÅ flot udløb til feltet. Prøvelederen glemte at sige værsgo, så Becca endte med at stå 10 sek. i feltet før jeg fik kald-ind signal.
Stillingsskift: 8,5 - Igen en meget glad hund der i bar glæde hopper frem i sidste skift fra sit til dæk.
Indkald fra dæk: 10
Næseprøve: 9,5 - så meget har jeg endnu aldrig fået i næseprøven. Vi blev trukket ½ point for at jeg kaldte Becca i plads da jeg kunne se hun skulle til at smide den rigtige pind.
Helhedsindtryk: 9 - godt samarbejde, arbejdsglad hund, fører støtter hund godt og godt kendskab til øvelserne, kun en enkelt øvelse mangler afpudsning. (Fri ved fod, red.)

I alt 204,5 point som gjorde os til vindere af klassen. Jeg var nær røget ned af stolen da jeg opdagede vi havde fået over 200 point. Jeg kan slet ikke beskrive hvor stolt jeg er af min lille blå tøs.

Hvad med kriterierne?

Jeg havde en glad hund, jeg var kun nervøs under fællesdækken og vi fik over de 180 point som jeg havde håbet på - kan man så andet end være godt tilfreds?

Hvad er så planerne for nu?

  • Lille Laura (Elverlamshuset's Only Laura) flytter ind på lørdag og starter til hvalpetræning på søndag. 
  • Becca er tilmeldt endnu en LP2 (uofficiel) den 14. november. Dette bliver årets sidste prøve.
  • Becca er tilmeldt LP hold i Sydkystens Hundeskole med start i januar, samt klasse 3 hold hos Hanne med start i feb/marts 2011.
  • Laura er meldt på begynderhold fra foråret 2011.
Opdatering om årets samlede resultater kommer snarest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar