mandag den 29. august 2011

Becca til DM i rally 2011

Becca og jeg har været en tur på Bornholm til Kreds 8 DM 2011 i rally og lydighed. Vi var udtaget i rally i øvet klasse om lørdagen, og når vi nu alligevel var derovre så havde jeg også tilmeldt til LP3 om søndagen.

Vores banegennemgang lørdag var lidt rodet. Becca præsterede det bedste hun ved, men en meget nervøs fører lavede nogle meget dumme fejl. Vi fik -10 fordi Becca snusede til det fristende 8-tal - fører burde have lavet øvelsen om, men det skete ikke. Derudover var der nogle andre småfejl så vi endte med 84 point og altså ikke en finaleplads. Men Becca var glad og ikke særlig påvirket af at jeg virkelig anstrengte mig for at huske banen og ikke træde på hende, var så nervøs at mine ben ikke rigtig ville det samme som resten af mig. Vi blev placeret som nr. 15 ud af de 20 udtagede i øvet klasse og fik et fint diplom, en keramikskål med skriften "DM 2011" og Becca fik nogle fiskegodbidder der allerede har fundet vej ned i maven :o)

Sidst på dagen lørdag "kom jeg til" at eftertilmelde i ekspertklassen der skulle være den efterfølgende dag. Først bagefter gik det op for mig at Becca ikke kan bakke ved siden af mig, så det brugte jeg lige lørdag aften på at lege lidt med - for den øvelse er med garanti næsten altid med! Ellers tidligt i seng ovenpå en lang dag.

Søndag startede ret hurtigt med fællesøvelser i LP3, Becca med topkarakter i både sit og dæk. Det er så også det eneste der er at råbe hurra for udover hendes og mit gode humør. Vi havde en sjusket fri ved fod, et meget rodet stillingsskift, lidt problemer med højre/venstre i apport, en rigtig flot springapportering, en ok stå-sit-dæk, et 7 meter langt stop i indkald og så gad Becca vist ikke mere, for under fremsendingen forlod hun ringen og blev disket. Det var nu fair nok, med 3 runde nuller var det ikke blevet en 1.præmie alligevel. Jeg tør godt love Palle Bergsø at vi vender frygteligt tilbage den 25. september hvor vi igen skal have ham som dommer :)

Så til ekspertklassen i rally, her var jeg næsten ikke nervøs og kunne holde hovedet koldt. Det fristende 8-tal var sjovt nok igen meget fristende (gad vide hvorfor øvelsen hedder som den gør...) så jeg valgte at lave øvelsen om. Meget klogt, for det var den eneste øvelse vi blev trukket for. 97 point fik vi, blev nr. 5 på dagen og fik vores 1. pind mod championatet - SÅDAN Becca! Det var endda vores debut i ekspertklassen og må nok indrømme at de 2 gange 60 minutter jeg har deltaget i rallytræning var dengang vi var i begynderklassen så jeg var meget meget stolt.

Efter de officielle prøver var der mulighed for at tilmelde til åben klasse for en rund 20'er. En klasse med øvelser fra championklassen - dog uden højrehandling - og åben for alle uanset niveau. De 4 championøvelser var "send igennem tunnel", "send over spring", "send over 2 spring" og "hund snur rundt" - de tre første var intet problem for Becca som jo har gået til agilty. Den hvor hunden skulle snurre rundt måtte jeg lave om, Becca blev lidt forvirret og troede jeg ville have hende ind foran.

Vi scorede 95 point og så var Becca altså også træt.

Vi, Maria, Leif og dommerne rundede af med en tur på røgeri inden jeg skulle køres til færgen.

Tusind tak for en rigtig givende weekend i kanon selskab - Kreds 8 i skal have meget ros for jeres superfine arrangement både lørdag og søndag, der var tjek på det hele og nærmest ingen forsinkelser. Jeg kommer gerne på besøg igen igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar