tirsdag den 12. april 2011

Becca 2 år og DM-udtagelse!

Så er jeg endelig tilbage på bloggen efter en lille kunstpause. Jeg skal nok blive lidt bedre til at få opdateret :)

Siden sidst har vi bare hygget os, trænet en masse lydighed - besøgt skoven og det der hører til at have hund. Laura er startet på klasse 2 hold i Albertslund hos Hanne. Jeg går træneraspirant på begynder/klasse 1 og må ikke have hund med på disse hold. Vi tager det også bare i vores helt eget tempo, hun er trods alt kun 7 måneder.

Vi har også været på Sheltieklubbens udstilling i Ørbæk, Lotte, Maria, hundene og jeg. Maria var med da hun havde lovet at handle begge mine piger i ringen. Laura var med i hvalpeklassen, fik L (pga flotte stritører på dagen) og blev ikke videre placeret. Dommeren Diane Moore skrev følgende: "Pretty puppy, nice colour, attractive head but needs to fall in forface, well made but would like more bone and substance overall, moved steady, but her ears need to settle".
Becca var også i ringen med Maria, hun var med i mellemklassen. Det blev til alles overraskelse til en Excellent med CK og en placering som nr. 2 i klassen. NØJ hvor var jeg stolt af min smukke, smukke blå pige. I kampen om certifikatet stod hun ene blue merle blandt en masse zoble tæver. Det var en dag jeg sent glemmer. Tusind tak for hjælpen Maria og tak for kørsel, Lotte!
Dommeren skrev følgende om Becca: "Attractive blue merle with one or two large black patches but where she is blue it's well broken up and marked, pleasing head and expression, flat skull, good ears, neck and general outline, stands and shows well, nice anguilations both ends, just needs to settle moving, as she is a bit eratic, long tail".


Senest har vi været på Bornholm og besøge Maria og Leif (Team Sheltie) og deres 7 dejlige hunde. I samme forbindelse var der rally-lydighed i Østerlars med Frank Kuhfeld som dommer, så selvfølgelig var Becca meldt til. Lørdag blev det til 82 point til Becca i øvet klasse, hun var en smule påvirket af de mange nye hunde og omgivelserne. Søndag tog vi til gengæld revance med 100 point, en 1. plads i klassen, ny titel som Rally Øvet Mester og ikke mindst en DM-udtagelse i øvet klasse! Der var vist én der kunne ha' fløjet hele vejen til Borup ovenpå dét resultat!













Becca med søndagens udbytte i øvet klasse. Laura valgte lige at trænge sig på :)

Sidst men ikke mindst er det jo Beccas fødselsdag i dag, min skønne pige bliver 2 år allerede. Jeg håber på rigtig mange gode år endnu med begge mine elverlamstøser.

Næste "event" med pigerne bliver afsluttende lydighedsprøver i Albertslund. Becca er tilmeldt klasse 3, selvom en del af øvelserne endnu ikke er som de skal være. Men det kommer vel med tiden. Laura er egentlig klar til en klasse 1, men jeg har et lille væddemål med en Bo/Gismo som går hos Hanne, om hvorvidt Laura kan slå hans resultat i begynder. Han fik 175 point! Der er en del at leve op til, men vi tager gerne udfordringen op.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar