onsdag den 29. december 2010

Glædelig bagjul og godt nytår!

Det er godt nok længe siden jeg har fået opdateret, men jeg har også haft en masse at se til. Jeg har først og fremmest haft travlt med at rende i røven på Laura - for hun laver en masse ballade som hvalpe skal. Især mors potteplanter er et hit, tænk sig at kunne sprede jord i hele stuen mens ingen opdager det. :o)

Lige nu sover hun dog fredeligt i min seng, hendes yndlingssoveplads. Hun har oplevet en masse siden jeg fik hende for snart 8 uger siden. Hun har kørt tog, bus og bil og det tager hun i stiv pote. Hun har også mødt en masse hunde, både store og små, unge og gamle. Andre hunde er hun dog ikke så vild med, de skal lige have et vuf med på vejen og derefter går hun en kæmpe bue udenom. Dem hun har set flere gange er der dog ingen problemer med. Men hun er også rigeligt stimuleret på andre hunde hjemmefra. Når hun ikke sover eller laver ballade er hun igang med at mule Becca. Chico har hun stor respekt for, det skyldes måske at han et par gange efterhånden har hakket hende i tuden når hun bliver for fræk ;)

Siden sidst er der sket en masse i mit liv. Jeg har slået op med min kæreste, er flyttet hjem til mine forældre igen, har fået en ny kæreste, har haft sidste dag på arbejdet og i morgen flytter jeg mine ting til Borup i en lille lejlighed på 36 kvm, så jeg synes jeg har haft rigeligt om ørerne.

På hundefronten er der ikke sket så meget. Laura har været til hvalpetræning i Albertslund hos Hanne en enkelt gang, og så har hun været med 3 gange i Vor Frue på det hold jeg er instruktør for. Nu er der vinterpause, og det er nok meget fornuftigt, for hverken hunde eller mennesker kan bunde i sneen! Træning herhjemme bliver det da til, og hun er langsomt igang med at lære elefanten. Hun kan også næsten sætte sig på kommando, vi tager det stille og roligt.

Træning omkring fodringstid bliver der gjort meget ud af. Hundene skal respektere hinandens mad og foderrækkefølgen. Den ældste får først så Laura må pænt væbne sig med tålmodighed.

Til januar står den på en masse skole. Både for mig og hundene. Jeg starter på HF enkeltfag i Roskilde to dage om ugen, Becca starter på et LP stjernehold gennem Sydkystens Hundeskole, Lauras hvalpehold i Albertslund starter op igen samt mit eget lørdagshold i Vor Frue. Omkring marts måned skulle jeg gerne starte som aspirant til DSS træneruddannelse. Så jeg håber det hele passer sammen så der også bliver tid til at gå til træning med hundene :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar