torsdag den 10. juni 2010

Fut i fødderne...

Det var hvertfald hvad Chico havde da han i tirsdags var med ude og se sin lillesøster løbe agility på vores letøvede hold. Han fik nemlig lov at løbe to små baner, da jeg lige skulle se om han kunne huske hvad det gik ud på. Jeg startede stille og roligt ud i den tro jeg skulle lokke ham over hver forhindring, men var da ved at stå på rø.... da Chico satte af for fuld hammer og ellers tog banen som en raket. Glæden lyste ud af øjnene på ham da han drønede afsted gennem banen. :)

Det er så ærgerligt at han blev ramt af HD i sin tid, for han eeeeelsker agility og fart over feltet. Han kunne jo såmend sagtens løbe endnu, men det ville slide ham op alt alt for tidligt, og det nænner vi ikke. Så han må nøjes med 2-3 baner en gang imellem når han lige er med derude.

For Beccas vedkommende går det også fremad med agilitytræningen. Hun har over en periode på 5 uger været afsted to gange om ugen, da jeg fik lov at hoppe med på resterne af et begynderhold da lydigheden hos Hanne gik på pause. Hun udvikler sig fra gang til gang og for første gang i søndags valgte jeg at lade hende tage slalom uden snor på, men kun med mine fødder som hjælper. Det klarede hun uden de store problemer. Tunnellerne er pt. vores største problem, da hun  ikke selv vil søge indgangene. Men der er jo masser tid til at få det trænet i, da jeg ikke regner med at agility bliver andet end en for-sjov sport for mig. Konkurrencer siger mig ikke det helt vilde indenfor agility.

Der går jo desværre lidt længe mellem opdateringerne, men jeg skal prøve at blive bedre til at skrive lidt om hvad jeg render og laver. Nu skal jeg til lydighedsprøve på lørdag, og der skal nok komme en lille update med resultater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar