mandag den 10. maj 2010

Certifikatudstilling i Sorø

Lørdag drog Becca og jeg til sheltieklubbens certifikatudstilling i Sorø. Vi havde pakket bilen med højt humør trods et trist majvejr. Fremme ved udstillingen sluttede jeg mig til Lotte og hendes altid så bedårende, dejlige hunde.
Som dagen skred frem fik Fanny en SL i babyklasse, Futte vandt juniorklassen og Ivanhoe vandt mellemklassen. Det betød at Futte og Ivanhoe begge skulle stilles i konkurrencen om bedste han, og der fik jeg æren (tusind tak Lotte), at af handle Ivanhoe, og han blev en flot 3.bedste han! Det var lidt stort at stå blandt de bedste.

I pausen var jeg sekretær ved barn og hund, som sidst var det super hyggeligt at være sekretær for Christine, og som tak for hjælpen fik jeg et dejligt hundetæppe med hjem, som Becca har taget imod med kyshånd.

Og så til det sjove... For Becca skulle jo også i ringen med sin lettere nervøse fører. Vi hæv en Very Good hjem, og jeg var fuldt ud tilfreds med min lille blå tøs. Dommeren skrev om hende: blue merle bitch, very nice head, dark eyes, little short neck, weak in forelegs, good angulation behind, too much black colour in the coat, good presentation.

At hun er for sort kommer jeg jo nok ikke udenom, men at hun er svag fortil kan rettes op med lidt svømning inden næste udstilling. Alt i alt var jeg tilfreds med dommerens udtalelse, og dommeren kom hen til mig bagefter og sagde at jeg skulle fokusere mere på at få hende stillet rigtigt, så næste gang hiver vi en Exc hjem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar