mandag den 10. maj 2010

Áfsluttende LP-prøver i Albertslund

Søndag var vi til afslutning på lydighed, som vanen tro afholdes med prøver og fællesspisning bagefter. Jeg havde meldt begge hundene til klasse 1, og jeg var godt nervøs inden første prøve med Becca. Becca derimod var på og slet ikke påvirket af at jeg fjumrede lidt pga. nervøsitet. Becca scorede 169 point og dermed en 1.præmie.

Tandvisning: 10
Lineføring: 18
Stå: 20
Spring: 18
Stillingsskift: 30
Indkald: 30
Næseprøve: 17
Fællesdæk: 17
Helhedsindtryk: 9

Jeg var super tilfreds med alle øvelserne, dog havde hun et lille koncentrationsglip i springøvelsen hvor hun ikke ville komme på plads, men flot karakter hun hev hjem på den alligevel! I dæk gik hun efter 50 sek, men det skal der bare arbejdes på :)

Chico derimod var en rigtig rod. Allerede under opvarmning var jeg klar over at både min stå og dæk øvelse ville blive noget rod, og jeg fik ret.

Tandvisning: 10
Lineføring: 19
Stå: 11
Spring: 20
Stillingsskift: 28,5
Indkald: 28,5
Næseprøve: 14
Fællesdæk: 0
Helhedsindtryk: 9

I stå gik han med indtil 1 meter fra min afmærkning hvor han derefter blev stående og under næseprøven valgte han at hente søgepinden på dommerens "værsgo". Men han kom da med den rigtige. Dæk var noget rigtig skidt, da han valgte at rejse sig og komme hen til mig allerede efter 15 sekunder. Det var noget rigtig skidt, men det er jo også begrænset hvor meget jeg får trænet med Chico efter jeg er flyttet. Han fik da samlet 140 point og en 2.præmie. Næste gang går jeg efter en 1.præmie.

Tak til alle for at gøre dagen rigtig hyggelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar