lørdag den 24. juli 2010

Sheltiedagen med flotte rallyresultater

Sheltiedagen i dag bød på lækkert hundevenligt vejr, og en god stemning blandt de fremmødte. Der skulle afholdes både LP, skue og Rally.

Becca og Chico var tilmeldt i hhv. begynder og øvetklasse, og banegennemgangen for begynder startede et par minutter over ni. Becca var i slutningen af sin løbetid og stadig lidt ukoncentreret, men jeg havde en rigtig dejlig gennemgang med en, som altid, arbejdsivrig, glad hund.

Chicos bane var en svær øvet og den blev gået igennem mange gange inden jeg tog hunden med til start. Selve opvarmningen var som en drøm, perfekt kontakt og en hund der var "på". Da vi så nåede ind på banen var det en helt anden hund. Ukoncentreret og med næsten ingen kontakt fik jeg med nød og næppe hevet ham gennem banen uden de store fejl. Det var lidt af en øv-oplevelse når jeg ved hvordan han er når han virkelig er tændt.

Men anyways, dagen forløb da ganske udemærket. Ved præmieoverrækkelsen viste det sig, at trods Chicos dårlige dag, blev vi dagens 1.vinder med 92 point!! :) Becca klarede sig også forrygende og blev dagens 2.vinder med 96 point samt Rally Begynder Mester på dagen. Alt i alt en tilfredsstillende dag, og mht. Chicos manglende lyst på banen, tror jeg nok jeg skal finde en løsning. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar