tirsdag den 12. maj 2009

Sådan Chico!

Idag har jeg haft en kæmpe succesoplevelse med Chico. Vi træner jo på vores apport fordi han har det med at smide den foran mig. Idag lykkedes det, for ALLERFØRSTE gang, at få ham hen og sidde på plads med apporten i munden, før han gav slip. Jeg var SÅ stolt af min lille hund da han sad der. Vi har trænet med klikkeren for at han skal lære at holde fast på apporten, og i lang tid synes jeg slet ikke der skete noget, men idag gjorde der. Igår skulle vi til rally, men inden vi nåede derud var Chico en møghund, da han rev snor, bilnøgler, guffere og alt andet ud af hænderne på mig, for at sætte efter en ældre dame på cykel. Og når Chico hyrder, er ørerne slået fra! Desværre. Damen var heldigvis for hurtig og Chico kom stolt tilbage, indtil han så mit ansigtsudtryk. "Ups, det var vist ikke noget hun blev glad for". Da han sad sikkert i bilen kom vi afsted. Ude i klubben satte vi nogle baner op og tog dem ligesom hvis det havde været en prøve. Lene legede dommer, og gufferne kom i lommerne. Chico var kanon, udførte alle øvelserne præcis som han skulle (mor kan desværre bare ikke læse, så vi fik 10 points fradrag for at udføre en øvelse forkert, øv) Den anden bane gik meget bedre, forjeg fik lige et kort læsekursus af Lene ;) Chico have bare super kontakt på hele banen med 15 skilte, selvom gufferne var pakket væk. Så nu kan vi vist godt se frem til prøven d. 28. juni. Vi har lovet Lene at bestå med 100 point så vi kan komme videre til næste klasse :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar