mandag den 2. november 2009

Afsluttende diplomprøver og rallytræning

Nu er det efterhånden alt for længe siden jeg har fået skrevet lidt om hundenes bedrifter så jeg kan nok ikke huske det hele :)

I går var Becca til afsluttende prøve i Albertslund hvor vi har trænet på hvalpe- og begynderhold i løbet af året. Hvalpeprøven vandt hun jo så fint, yngste "dame" på holdet. Knap så heldigt forløb vores begynderprøve, da vi fik 0 i hele tre øvelser hvoraf den ene var min egen skyld. Det var spring hvor jeg ikke fik sagt bliv, og Becca sprang ligeså fint over springet - desværre før dommerens tilladelse. Æv. Vi fik dog lov at tage springet om uden for bedømmelse, og det klarede hun bare perfekt, så hun kan sagtens :)

Næste 0 var i stå hvor hun desværre satte sig med det samme. Jeg mistænker lidt at det var mig der fik stoppet for meget op, hvorefter hun satte sig på plads som hun jo skal gøre. Ærgeligt, men næste gang napper vi max point dér.


Sidste 0 var i fællesdæk. Dén havde jeg altså heller ikke forventet at jeg ville få, eftersom det blæste meget og hun endnu ikke er sikker i sin dæk. Så den må vi øve os på!

Nu var der jo ikke kun nuller i prøven, så jeg vil da lige nævne MAX point i stillingsskift :) Næseprøven troede jeg hun ville misse. Hun startede med at stå og glo op på mig, og så skulle der jagtes blade og des lige. Bedst som jeg var tæt på at opgive øvelsen, gik hun lige så selvsikkert hen og samlede den rigtige søger op, og afleverede pænt foran mig. OM jeg var glad! :)

Hele resultet blev således:

Tandvisning: 10
Lineføring: 18
Stå: 0
Spring: 0
Stillingsskift: 30!
Indkald: 28,5
Næseprøve: 18
Fællesdæk: 0
Helhedsindtryk: 7
I alt blev det til 111,5 point.


Nanna var også oppe med hendes to dejlige sheltier - Alfa og Sydney (Beccas storesøster) og det blev til to flotte førstepræmier, den blærerøv :o)

Nu er lydigheden så gået på vinterpause, men jeg har allerede nu meldt Becca til kl.1 og Chico til kl.2 - så Chico skal træne på hold med Sydney. Stakkels Hanne får nok at se til med at lukke munden på Nanna og jeg ;)

Træningen er dog ikke sat helt på standby, endnu. Vores spor-hold fortsætter helt til december måned, og rally slutter først om 4 uger.

Jeg har netop været til rally i dag med begge hunde. Ovenpå sidste mandags regnskylle har jeg været ude og investere i to regndækkener, et til dem hver. Dem fik vi heldigvis ikke brug for i dag. Chico var som sædvanlig en drøm at gå med, han er jo rykket til øvet nu, men da vi er en blandet flok på rallyholdet, træner vi også nogle ekspert skilte i ny og næ. Hans eneste problemer højrehandling og alt for mange skævsidninger. Men vi klør på :)

Lille Becca har været med de sidste to gange, mest for hyggens skyld. Hun er allerede super dygtig til mange af begynderskiltene, meeeen. Hun er ved at blive teenager, så det kniber gevaldigt med koncentrationen ;)

Næste oplevelse for hundene bliver til juleudstillingen i Køge her i November. Jeg skal dog ikke udstille selv, men jeg tager ud og kigger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar